Z tekstu dowiesz się: (kliknij, aby przejść)
Zaprojektowaniem przebudowy zainteresowane są trzy firmy. Oto ich oferty:
- Dolnośląska Pracownia Projektowa - 686 709 zł
- DROGTIM Adam Pawłucki - 1 091 010 zł
- SD Projekt - 1 556 442 zł
Ulica Dywizjonu 303 stanie się ważną południową trasą dla Psiego Pola i zdecydowanie poprawi układ drogowy na tym wielkim wrocławskim osiedlu. Dwie oferty biur projektowych są poniżej kwoty, jaką miasto przeznaczyło na realizację zadania. Teraz trwa analiza formalna złożonych dokumentów.Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia
Projekt przebudowy obejmie półkilometrowy odcinek ul. Dywizjonu 303 od ul. Jankiela do skrzyżowania z ulicami Mazepy, Gorlicką, Litewską i Szewczenki. To skrzyżowanie zostanie przebudowane i wprowadzone do systemu zarządzania ruchem ITS.
Jakie zmiany zajdą na ul. Dywizjonu 303?
Projekt obejmie przygotowanie dokumentacji dla budowy:
- blisko 500 metrów chodników,
- dróg rowerowych,
- przystanków,
- przejść dla pieszych
- przejazdów rowerowych,
- oświetlenia,
- wideomonitoringu,
- sieci MKT,
- miejsc postojowych,
- zagospodarowania wód opadowych,
- sieci wodociągowych,
- kanalizacji deszczowej,
- wykonanie nasadzeń zieleni niskiej i wysokiej.
Galeria zdjęć
Czy na Dywizjonu 303 zaprojektują tramwaj?
Projektant uwzględni rezerwę pod torowisko tramwajowe. Jeszcze nie wiadomo, czy tą ulicą biec będzie nowa trasa tramwajowa na Psie Pole. To jedna z dwóch rozważanych opcji.
Przypomnijmy, że zdecydowana większość uczestników przeprowadzonych konsultacji chce tramwaju na Psie Pole, jednak żaden z dwóch proponowanych wariantów nie zyskał jednoznacznej przewagi - oba zyskały podobną liczbę zwolenników.
Miasto zleci przygotowane dwóch koncepcji i dopiero na ich podstawie dokona wyboru optymalnej trasy. Alternatywą dla Dywizjonu 303 jest trasa przez Krzywoustego – historyczne centrum Psiego Pola i rondo Lotników Polskich.
Kiedy będzie gotowy projekt przebudowy?
Wyłoniony w przetargu projektant będzie miał rok na przygotowanie dokumentacji. Czas zacznie się liczyć od momentu podpisania z nim umowy.
Odcinek realizowany przez Wrocławskie Inwestycje połączy się z projektowanym już odcinkiem zachodnim tej drogi - od Farnej do Jankiela - który realizuje deweloper na zlecenie ZDIUM-u.